Rajd dookoła Jeziora Bodeńskiego 7-16.07.2006

Przebieg wyprawy:

• Piątek 7.07 - Zbieramy się o godz. 19-tej na placu Ratuszowym, ładujemy nasze rowery i bagaże do przyczepy, a sami wsiadamy do busa Mercedesa Vito. O godz. 20.45 ruszamy z B-B przez Cieszyn, Frydek-Mistek, Brno, Znojmo. Po przejechaniu kilku kilometrów w Austri psuje się nasz środek transportu (odpada rolka napinająca pasek klinowy), po kilku próbach naprawy, kierowca zamawia części zapasowe w BB, a my czekamy drzemiąc w busi
  • o godz. 9-tej, po czym wyciagamy rowery i o 10-tej ruszamy przez winnice Dolnej Austri, ciche wioski do Krems nad Dunajem, zwiedzając po drodze pałac w Harmansdorf, rynek w Langenlois. O godz. 17-tej po ponad 80-km trasie wrzucamy nasze rowery na przyczepę i jedziemy na nocleg na kempingu w Melku
  • Niedziela 9.07 - Zwijamy nasz obóz z widokami na zamglony Dunaj i ruszamy w dalszą trasę, z przerwą na widoki na Mondsee i Alpy. Po południu docieramy na kemping Iris w Kressborn nad jeziorem Bodeńskim. Po rozbiciu namiotów, wyruszamy na zwiedzanie położonego na wyspie miasteczka Lindau.
  • Poniedziałek 10.07 - Zwijamy namioty, wrzucamy na przyczepę a sami ruszamy na rowerach wzdłuż wybrzeża jeziora przez Langenrangen, Eriskirch do Friedrichshafen, miasta gdzie powstawały legendarne sterowce grafa Zeppelina, a jeden nowoczesny nadal tam lata. Po zwiedzeniu miasta i muzeum jedziemy przez Immenstaad, Hagnau do uroczego Meersburga, a następnie docieramy na mały kemping w Nursdorf.
  • Wtorek 11.07 - Ruszamy dalej na zachód przez Uberlingen, Ludwigshafen do Bodman. Po odpoczynku nad brzegiem jeziora, kierujemy się przez zalesione góry (695 m npm), na szczęście na szczycie była fajna zimna woda, która ochłodziła nasze ciała, rozgrzane jazdą pod górę. Zjeżdżamy przez wioski Linggeringen, Langenrain na kemping w Hegne. Po rozbiciu bazy i kąpieli w jeziorze, jedziemy zwiedzić wyspę Rechnau z trzema romańskimi klasztorami, a następnie miasto Konstancję (Konstanz).
  • Środa 12.07 - Ładujemy rowery na przyczepę i jedziemy do Szwajcarii obejrzeć wodospady Renu, a następnie ruszamy na rowerach wzdłuż Renu przez Schafausenn, Stein a.Rhein, Steckborn, Konstanz ( kilkakrotnie przekraczając granicę niemiecko-szwajcarską) do bazy w Hegne.
  • Czwartek 13.07 - Dzisiejsza trasa wycieczki wiodła z Hegne przez Allensbach, Radolfzell, Guttingen, Moggingen, polną drogą przez las obok jeziora Mindelsee, Langenrain,Klausenhorn ( z przerwą na kąpiel w jeziorze ) na wyspę kwiatów i motyli Mainau. Po zwiedzeniu , wracamy na kemping w Hegne
  • Piątek 14.07 - jedziemy południowym brzegiem jeziora Bodeńskiego przez Konstanz,szwajcarskie miasteczka Romanshorn, Rorschach, Rheineck, wjeżdżamy do Austrii,przejeżdżamy przez rezerwat "Delta Renu", miasteczko Hard i rozbijamy namioty na kempingu na obrzeżach Bregencji, gdzie kończymy naszą rowerową wędrówkę wokół jeziora (ok. 400 km). Wieczorem zwiedzamy centrum miasta i scenę operową na brzegu jeziora, gdzie trwała próba generalna opery Verdiego "Turandot".
  • Sobota 15.07 - Już ostatni raz zwijamy namioty, ładujemy bagaż i namioty na przyczepę i ruszamy przez Niemcy, Austrię i Czechy do domu. Po drodze zwiedzamy jeszcze w Niemczech miasto Fussen, zamki Hochenschwangau i Neuschwaistein nad Alpsee,w Austri miasto urodzin Mozarta - Salzburg i po kolejnej awarii busa wioskę Rusbach, gdzie w niedzielny poranek bardzo serdeczni Austriacy poczęstowali nas kawą i wspaniałymi ciastami. Po przyjeździe zastępczego busa, przepakowaliśmy bagaże i ruszyliśmy do Bielska-Białej,

Opracował: Jan Pająk
Skład:

Renia, Urszula, Wiesiek, Andrzej, Marek, Tomek, Bartek i ja.

Przez 4 dni gościnnie występowali z nami Ewa i Bartek z KTN "Gronie".