Festiwal Miast Partnerskich 2013

W dniach 7-8-9.06.2013 w ramach Festiwalu Miast Partnerskich po raz siódmy zorganizowaliśmy wycieczkę rowerową, żeby odwiedzić miasto partnerskie Bielska-Białej. Tym razem wybraliśmy się do Trzyńca w Republice Czeskiej. W chwili wyjazdu w samo południe w piątek wyszło zza chmur słońce, które towarzyszyło nam niemal do samego końca wyprawy. Na przejściu granicznym w Lesznej Górnej czekała już na nas przewodnik z Trzyńca - sympatyczna Vladka i poprowadziła nas na miejsce noclegów w Tyrze pod szczytem Jaworowego.

W sobotę zjechaliśmy do centrum Trzyńca na pokaz "Zintegrowanego systemu ratunkowego", a po nim razem z Vladką i Kariną pojechaliśmy na wycieczkę w okolice Trzyńca, podczas której zwiedziliśmy m.in. nowoczesny browar Radegasr w Nośovicach i zabytkowy kościółek z poł. 16w. w Gutach.

W niedzielny poranek udaliśmy się w dogę powrotną do B-B, przez Trzyniec, Leszną Górną ( tam pożegnliśmy się z miłą Karin), Goleszów, Skoczów, Jasienicę na rynek starego miasta, gdzie powitał nas Neptun z Ustki.