2011-07-08-10 III Letni Rajd Joannitów

W dniach 08-10.07.2011 r.siedmioosobowa grupa z BTC wyruszyła na opolski rajd "Szlakiem Joannitów". W piątek 08.07.2011r. pociągiem dojechaliśmy do Kędzierzyna-Koźla, skąd przez Raszową, Leśnicę dotarliśmy do góry Świętej Anny. Zatrzymaliśmy się przy kapliczkach kalwaryjskich, zwiedziliśmy sanktuarium św. Anny Samotrzeciej oraz grotę Lourdzką. Po krótkim odpoczynku przez Wysoką, Ligotę Górną dotarliśmy z burzą do Gogolina, gdzie przed pomnikiem Karolinki i Karliczka wspólnie odśpiewaliśmy "Poszła Karolinka do Gogolina" wzbudzając duże zainteresowanie mieszkańców.

Dalej przez Krapkowice dotarliśmy do Głogówka - bazy rajdu. W sobotę po śniadaniu Opolski Klub Turystyki Rowerowej "Rajder" zorganizował pieszą wycieczkę po Głogówku, zapoznając nas z zabytkami i urokami tego miasta, po czym wsiedliśmy na rowery przemierzając trasę przez Grobniki, Głubczyce do Czech, po drodze poznając bogatą historię regionu. W Osoblaha czeskim miasteczku zatrzymaliśmy się na degustację piwa. Nastepnie po przerwie pojechaliśmy do współczesnego Joannity Józefa, który przywitał nas w stroju rycerskim, jak również poczęstował pysznym kołaczem regionalnym. Z wielką pasją opowiadał o dziejach zakonu i przedstawił ówczesne uzbrojenie, które co poniektórzy koniecznie musieli przymierzyć stwierdzając,że ciężko w tym sie ruszać a co dopiero walczyć. Na nocleg zjechaliśmy do Łącznika, gdzie wieczorem organizator przygotował grila. W niedzielę odbyły sie konkursy sprawnościowe i pożegnanie uczestników rajdu,a my wyruszylismy do bajkowego zamku w Mosznej, a następnie do sanktuarium Maryjnego na Szwedzkiej Górce, po czym przez Korfantów, Niemodlin dotarliśmy do Opola, skąd pociągiem wróciliśmy późnym wieczorem do Bielska-Białej. Cała wycieczka była okraszona dużą dawką humoru, towarzyszyła nam piękna pogoda i składam serdeczne podziękowania dla opolskiego Rajdera za tak piękne i niezapomniane chwile w miłym towarzystwie.