Podhalańska trasa rowerowa

19.03.2017 Trstena / Trzciana
Podhalański odcinek głównej trasy rowerowej szlaku wokół Tatr rozpoczyna się w mieście Nowy Targ. Główna trasa prowadzi po nasypie dawnej linii kolejowej Nowy Targ – Sucha Góra. Asfaltowa, szeroka na trzy metry główna nitka szlaku o długości 20, 6 km biegnie przez Ludźmierz, Rogoźnik, Stare Bystre, Czarny Dunajec oraz Podczerwone do granicy państwa i dalej przez 14,4 km po stronie słowackiej do Trzciany. Trasa świetnie nadaje się do rekreacyjnej jazdy na rowerze.

Na początku trasy wiał mocny przeciwny wiatr i było chłodno, jednak tatrzańskie widoki dopieściły nasze oczy, a i słońce powitało nas przy granicy polsko-słowackiej. W takiej wiosennej słonecznej atmosferze dojechaliśmy do Trsteny. Po małym odpoczynku postanowiliśmy wracać…. A tu trach. Koledze urwał się pedał …
Cóż było zrobić, mógł zostać i czekać na transport, ale wspólnie uradziliśmy, że zapniemy jego rower na długim łańcuchu i odholujemy z powrotem.

Dzięki Bartkowi P i Piotrowi B.. który podjęli się wyzwania nasz kolega J.P. dojechał szczęśliwie na metę naszej wyprawy.
Dziękujemy kolegom, którzy włożyli dużo siły i wytrwałości w pomoc!

Tuż przed zakończeniem trasy zrobiliśmy ognisko i w miłej atmosferze cieszyliśmy się, że mimo wiosennej aury, która zapowiadała zimno i wiatr podjęliśmy wyzwanie i super spędziliśmy niedzielę na rowerku.

Następna niedziela – jeśli pogoda dopisze jedziemy na Jurę – doliny Ojcowskiego Parku Narodowego ( Będkowska, Kobylańska, Prądnika). Start z Bielska Białej samochodami o 8.00 z Placu Ratuszowego