2009-10-24-25 Wycieczka górska w Małą Fatrę..

W deszczową, mglistą sobotę, zawczesnym rankiem wyjechaliśmy z Bielska w kierunku Słowacji. O godzinie 10.00 byliśmy już w Terchovej. Z doliny Vratnej pod szczyt Chleba wywiozła nas kolej linowa (a kol. Jasiu wszedł pieszo), a dalej na Krywań 1709 już w deszczu i mgle wędrowaliśmy pieszo. Po zdobyciu Krywania pogoda poprawiła się, przestało padać, w dalszei wędrówce przez Chleb 1647, Hromove 1636, przyroda nas pięknie potraktowała odsłaniając wspaniałe widoki na całą Małą Fatrę. Ruszyliśmy dalej przez Południowy Gruń 1460 do Chaty Na Groniu, gdzie czekało nas już tylko dobre jedzenie, piwo, towarzystwo, ubytowanie….

W chacie pod szczytem zrobiło nam się spotkanie na szczycie naszych mistrzów w MTB oraz szosowych mistrzów słowackich z Żyliny. Tu pozdrawiamy słowacką skupinę z Żyliny! W niedzielę powitało nas poranne słońce i panorama górskich szczytów.

Na koniec - Dolne Diery, drabinki, wąskie przejścia, wodospady ! No i oczywiście obiad w Terchovej : zupa czesnaczkowa i wyprażany ser z frytkami!...